اولین خاصیت از خواص بادمجان، هضم بهتر غذاهای دارای این ماده غذایی است.

اولین خاصیت از خواص بادمجان فیبر فراوان آن است، این مقدار فیبر موجود در بادمجان، سیستم گوارش را تقویت کرده و از یبوست جلوگیری می کند. 

کنترل قند خون با بادمجان

همانطور که قبلا گفتیم بادمجان منبع غنی فیبر است، حالا برای دومین خاصیت از خواص بادمجان کربوهیدرات را هم به آن اضافه کنید این دو ماده می توانند جذب گلوکز را محدود کنند.

بنابراین اگر مبتلا به دیابت نوع دوم هستید، برای کنترل قند خون با بادمجان پیشنهاد می کنیم حتما بادمجان را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

خواص بادمجان

بادمجان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

سومین خاصیت از خواص بادمجان این است که این ماده غذایی دارای آنتی اکسیدان های متمرکزی است که بر ضد رادیکال های آزاد بدن فعالیت می کند و از این طریق ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

اتفاقا رنگ بنفش بادمجان هم بدلیل وجود یکی از این آنتی اکسیدان ها است.

هضم بهتر غذاهای دارای بادمجان

بادمجان غنی از ویتامین k و مس است. سالم ماندن استخوان ها هم به این دو ماده بستگی دارد. بنابراین اگر می خواهید استخوان های سالم و محکمی داشته باشید از قرار دادن بادمجان در وعده های غذایی غافل نشوید.

حرف آخر

حرف آخر اینکه بادمجان سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها است. بادمجان معمولا به صورت سرخ شده، کباب شده (گریل شده) و آب پز مصرف می شود.

اگر خواهان بدنی سالم و روحیه ای شاداب هستید حتما مصرف بادمجان را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید!

چنانچه سرخ کردن یا کباب کردن بادمجان برای شما سخت است و از پیچیدن بوی بادمجان سرخ شده یا دود بادمجان کبابی در منزل ناراحت می شوید. کافی این محصولات را از اسلایدر زیر به سبد خرید خود اضافه کنید تا در سریعترین زمان ممکن، بادمجان سرخ شده و کبابی با عطر و طعم منحصر به فرد برای شما ارسال شود و از خواص بادمجان بهره مند شوید.