7 خاصیت باورنکردنی آلو در زیبایی، پوست و مو

1 ویتامین E و بتاکاروتن که از انواع آنتی اکسیدان ها است، از حمله رادیکال های آزاد به غشا سلولی جلوگیری می کند، در نتیجه از علائم پیری مانند چین و چروک های پوست جلوگیری می کند.

2 کمبود کلاژن باعث می‌شود پوست بی‌حالت و مرده‌وار به‌نظر برسد. آلو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است.

بدن برای تولید کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. نوشیدن آب این میوه سرشار از مواد آلی و معدنی می تواند باعث سلامت پوست شده و آن را جوان تر کند.

3 آلو سرشار از آنتی اکسیدان است، که از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند و آفتاب سوختگی را کم می کند. مصرف آلو و آلو بخارا باعث رشد سلول های جدید شده و باعث جوان تر شدن پوست می شود.

آب آلو

4 مالیدن پالپ این میوه روی پوست در درمان کک و مک و روشن کردن پوست موثر است.

5 ویتامین C موجود در آلو با باکتری های پوست مبارزه می کند و در نتیجه با بهبود وضعیت پوست سر باعث رفع شوره سر می شود. همچنین این میوه سرشار از رنگدانه های طبیعی است که با سفید شدن زودرس مو مبارزه می کند.

6 ویتامین E و آهن موجود در آلو و آلو بخارا غشاء سلولی را تقویت می کند و از ضعیف و شکننده شدن موها جلوگیری می کند. در نتیجه کسانی که این دو ماده خوراکی را مصرف می کنند موهای سالم تر و ضخیم تری دارند.

7 آلو می‌تواند جلوی فرسودگی غدد فوق‌کلیوی را بگیرد و حتی اثر معکوسی بر آن‌ها بگذارد. غدد فوق‌کلیوی تعادل هورمون‌ها را حفظ می‌کنند و به‌همین‌خاطر باعث می‌شوند ریزش موها متوقف و رشد آنها افزایش بیابد.