استفاده از آبلیمو در نظافت منزل و آشپزخانه

از زمان های بسیار دور که این همه شوینده های شیمیایی برای نظافت منزل وجود نداشت، انسان ها از مواد طبیعی مانند آبلیمو و سرکه برای نظافت استفاده می کردند. در این پست به بررسی چند نقش آبلیمو در نظافت منزل و آشپزخانه می پردازیم.

فقط یادتان باشد قبل از استفاده از آبلیمو یا سرکه، مقدار کمی از آن را روی بخش کوچکی از سطح مورد نظر بمالید و کمی صبر کنید چنانچه مشکلی پیش نیامد، از آن برای نظافت استفاده کنید.

1 سینک ظرفشویی یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های خانه است. آبلیمو و نمک را مخلوط و به صورت خمیر تقریبا سفت درآورید. آن را آرام روی سینک و شیرآلات بمالید سپس آبکشی کنید. این ترکیب لکه‌های زنگ را نیز از بین می‌برد.

2 آهک موجود در آب، رسوباتی از خود بر جا می‌گذارد که اگر تمیز نشود به مرور زمان باعث انسداد لوله‌های فاضلاب می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله، مقداری آبلیمو داخل سینک بریزید. بگذارید مدتی به همین حالت باقی بماند. سپس شیر آب را باز کنید.

استفاده از آبلیمو بعنوان شوینده

3 تمیز کردن شعله پخش کن گاز زمانی که خمیر کیک و روغن سیب زمینی سرخ شده و مواد غذایی مختلف روی آن جمع شده باشد، کار سختی است. آب لیمو، آب و جوش شیرین را به صورت خمیر درآورید. آن را روی مواد سر رفته بریزید. 15 دقیقه صبر کنید. با آب و اسفنج آن را تمیز کنید.

4 هر چند وقت یک بار لازم است ماشین ظرفشویی، این وسیله رفاهی را تمیز کنید. بقایای غذای خشک شده یا مواد شوینده را با مالیدن یک تکه لیمو از بدنه فلزی این وسیله پاک کنید. سپس با یک پارچه مرطوب و بعد با یک پارچه خشک و تمیز آن را پاک کنید. از آب خیلی داغ برای پاک کردن تکه‌های غذا استفاده کنید.

5 پنجره‌ها قاب‌های رو به بیرون یک چهار دیواری هستند. اما زمانی که جای انگشت، دوده و تارعنکبوت روی آن‌ها را می گیرد، زیبا نخواهند بود. از طرفی شیشه‌ها هیچ وقت تمیز باقی نمی‌مانند. به خصوص پنجره آشپزخانه که در معرض روغن قرار دارد.

برای پاک کردن آن‌ها از 2 قاشق غذاخوری آبلیمو، ½ پیمانه سرکه سفید و ¼ پیمانه آب گرم استفاده کنید.

استفاده از آبلیمو برا نظافت سطوح

6 برای از بین بردن تداخل بوها و استشمام بوی مطبوع در آشپزخانه، فر را تا 300 درجه فارنهایت گرم کنید. یک لیموی درسته را روی سینی فر بگذارید. در فر را کمی باز بگذارید. صبر کنید تا لیمو حدود 15 دقیقه آرام بپزد. فر را خاموش کنید. بگذارید لیمو سرد شود سپس آن را خارج کنید.

7 تمیز کردن صحیح وسایلی مانند تخته گوشت از انتشار بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند. بعد از شستن تخته، روی آن مقداری آبلیمو بمالید تا از بوی سیر و پیاز و ماهی خلاص شوید.